Stainless steel 304 is the most common type in the austenitic family, composed primarily of 18% chromium and 8% nickel. This combination gives the material excellent corrosion resistance, good weldability, and great formability, as well as a bright and hygienic surface finish.
Stainless steel 304 is the most common type in the 300 series, composed of approximately 18% chromium and 8% nickel. It offers excellent corrosion resistance, good formability, and balanced weldability, making it widely used in household utensils, industrial equipment, medical applications, and architectural projects. It is a versatile material suitable for both dry and humid environments, providing great cost-effectiveness and durability.
Stainless steel 304L is a low-carbon variation (max. 0.03%), which reduces carbide formation during welding and improves resistance to intergranular corrosion. For this reason, it is recommended for equipment that undergoes frequent welding or operates in environments with high humidity or chemical agents, such as tanks, piping, and food or chemical processing systems.
Stainless steel 304H has a higher carbon content (0.04–0.10%), which provides greater mechanical strength and structural stability at high temperatures. It is the preferred choice for boilers, heat exchangers, furnaces, and petrochemical industries, where the material must maintain its properties even under severe thermal conditions.
Os valores desta tabela são pesos teóricos de referência, calculados a partir da densidade padrão do aço inoxidável. O peso real das chapas pode variar em função da composição química, tolerâncias, processos de fabricação e normas técnicas vigentes. A empresa não se responsabiliza por eventuais divergências entre os valores aqui apresentados e os pesos reais dos materiais fornecidos.
As informações estão sujeitas a alterações sem aviso prévio.
Laminada a quente, tratada termicamente, decapada mecânica e quimicamente.
Polimento obtido com abrasivos até nº 100 mesh.
Polimento obtido com abrasivos nºs 120 – 150 mesh, após desbaste com abrasivos mais grossos.
Mesmo processo que o nº 4, seguindo de um leve passe no laminador de encruamento com cilindros brilhantes.
Fosca. Laminada a frio, tratada termicamente, decapada quimicamente.
Brilhante. Laminada a frio, tratada termicamente, decapada quimicamente, seguindo de um leve passe final de encruamento em cilindros brilhantes.
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