Stainless steel 316 is an austenitic material composed of 16–18% chromium, 10–14% nickel, and about 2–3% molybdenum, an element that increases its corrosion resistance, especially in saline and chemical environments. It is widely used in marine, chemical, food, and medical industries and is considered a highly durable stainless steel with excellent performance in aggressive environments.
Stainless steel 316 is an austenitic alloy composed of 16–18% chromium, 10–14% nickel, and 2–3% molybdenum, which provides excellent corrosion resistance, especially in marine, chemical, and industrial environments. It is widely used in food-processing, medical, and marine equipment and is known for its durability and high oxidation resistance.
Stainless steel 316L is a low-carbon version (max. 0.03%), developed to prevent carbide precipitation during welding, which improves its resistance to intergranular corrosion. For this reason, it is ideal for tanks, piping, heat exchangers, and systems that undergo frequent welding or operate in highly corrosive environments.
Stainless steel 316Ti contains titanium added to its composition, which stabilizes carbon and increases the material’s mechanical and thermal resistance. This alloy is especially recommended for high-temperature applications such as furnaces, exhaust systems, petrochemical industries, and continuous processes where the material must maintain its properties during long periods of heat exposure.
Os valores desta tabela são pesos teóricos de referência, calculados a partir da densidade padrão do aço inoxidável. O peso real das chapas pode variar em função da composição química, tolerâncias, processos de fabricação e normas técnicas vigentes. A empresa não se responsabiliza por eventuais divergências entre os valores aqui apresentados e os pesos reais dos materiais fornecidos.
As informações estão sujeitas a alterações sem aviso prévio.
Laminada a quente, tratada termicamente, decapada mecânica e quimicamente.
Polimento obtido com abrasivos até nº 100 mesh.
Polimento obtido com abrasivos nºs 120 – 150 mesh, após desbaste com abrasivos mais grossos.
Mesmo processo que o nº 4, seguindo de um leve passe no laminador de encruamento com cilindros brilhantes.
Fosca. Laminada a frio, tratada termicamente, decapada quimicamente.
Brilhante. Laminada a frio, tratada termicamente, decapada quimicamente, seguindo de um leve passe final de encruamento em cilindros brilhantes.
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